Vorbeam in articolul de ieri despre faptul ca initiativa amanarii ratelor pe o anumita perioada a venit din partea bancilor, Banca Natioanala venind doar in intampinarea acestei propuneri venite dinspre mediul privat. Cum s-au gandit bancile, inainte de interventia Bancii Nationala, aveti mai jos in rezumat .
Banca Transilvania
A anuntat ca in cazul creditelor, clientii persoane fizice au posibilitatea amanarii a pana la 3 rate pentru imprumuturile in sold. Acestea cuprind: credite cu garantie imobiliara, creditele de consum si Prima casa
Aceste facilitati ii privesc exclusiv pe care sunt afectati de contextul Covid-19 si se afla in dificultati temporare la plata ratelor din motive: medicale, izolare, carantina, situatie economico-financiara. In acest caz, amanarea reprezinta prelungirea perioadei de creditare, fara sa se aplice costuri suplimentare, cu numarul de luni aferente. In cazul creditului Prima Casa, solutia amanarii consta in redistribuirea ratelor lunare amanate pe perioada ramasa de creditare.
In cazul cardurilor de credit pentru clientii care nu au intarzieri la plata obligatiei lunare, Banca Transilvania a hotarat extinderea perioadei de gratie pana in data de 25 mai 2020. Perioada de gratie se aplica inclusiv pentru tranzactiile efectuate in rate. De exemplu, pentru o tranzactie efectuata in rate in luna februarie, prima rata s-a perceput in 29 februarie si va fi scadenta intre 1 – 25 mai, iar a doua rata va fi scadenta pana in 25 iunie etc. Pentru tranzactiile efectuate in rate in lunile martie si aprilie, prima rata se va percepe in data de 31 mai si va fi scadenta pana in 25 iunie.
Solictarea amanarii se poate completa pe site-ul Bancii Transilvania la link-ul de mai jos.
sursa:https://www.bancatransilvania.ro
Banca Comerciala Romana
Pentru clientii persoane fizice BCR ofera amanarea obligatiei de plata la carduri de credit si overdraft cu 3 luni de zile. Dupa aceste luni clientii persoane fizice vor relua platile soldului, incluzand soldul principal si dobanzile. Aceasta solutie implica faptul ca dobanzile se calculeaza si vor fi raportate.
Pentru clientii persoane fizice si care sunt afectati de situatia epidemica, banca a stabilit un flux simplificat disponibil clientilor pe site-ul bancii (https://www.bcr.ro/amana-rata) sau li se pot oferi informatii si la numarul de telefon*2227 (0800.801.227).
In acest caz banca ofera solutii individualizate de amanare cu pana la 3 luni la plata ratelor la credit, pentru a se evita consecintele negative de raportare la Biorul de Credite. Solutia implica faptul ca acesti clienti beneficiaza de o amanare la plata a principalului, in timp ce dobanzile vor fi acumulate si impartite in mod egal pe durata termenului de rambursare ramas.
De asemenea, in acelasi timp, clientii pot alege alte metode de restructurare, insa acestea vor fi marcate la biroul de credit: reducerea ratei la credit pe o perioada limitata de timp si/sau extinderea perioadei de derulare a creditului pentru reducerea ratei lunare.
Pentru IMM banca le ofera la solicitarea clientilor ale caror cifre financiare au fost verificate in relatia cu banca, prelungirea facilitatilor de credit recurente, pastrand neschimbate costurile actuale. De asemenea BCR va facilita fluxul si distributia schemelor de suport, contribuind de asemenea unde va fi necesar cu un flux simplificat de acordare a capitalului de lucru. Banca va putea oferi o perioada de amanare la plata ratelor de pana la 6 luni, tinand cont de situatia individuala a fiecarei companii, astfel incat sa diminueze presiunea pe fluxul numerar.
In cazul acestei solutii, clientii beneficiaza de o amanare la plata principalului, in timp ce dobanzile se vor acumula si ulterior vor fi distribuite in mod egal pe durata termenului de rambursare ramas.
sursa: https://www.bcr.ro/ro
BRD Groupe Societe Generale
anunță astăzi o serie de măsuri în sprijinul clienților săi.
- Pentru clienții persoane fizice ale căror venituri sunt afectate temporar de efectele pandemiei de Covid-19, banca are pregătite proceduri de amânare la plată pentru 1-3 rate – aceștia sunt rugați să scrie la: impreuna@brd.ro sau să contacteze banca online, în secțiunea special creată pe www.brd.ro.
- Pentru micro-companiile (companii cu cifra de afaceri sub 1 milion de Euro) și clienții Persoane Fizice Autorizate care sunt afectați temporar de efectele pandemiei de Covid-19, BRD a pregătit măsuri de sprijin care susțin continuarea fără întreruperi a activității, aplicate la cerere, în funcție de situația individuală a acestora: Clienții micro-companii și Persoane Fizice Autorizate sunt rugați să îi contacteze în acest scop, prin e-mail sau telefon, pe responsabilii lor de clientelă.
-
- Prelungirea cu 3 luni a facilităților de credit pe termen scurt care expiră în următoarele 3 luni
- Amânarea ratelor împrumuturilor pe termen mediu și lung, pentru o perioadă de până la 3 luni
De asemenea, pentru a evita drumurile în agenții si pentru a gestiona mai bine bugetul in această perioadă dificilă, BRD oferă noi facilități posesorilor de carduri de credit:
- Amână cu 30 de zile termenul de plată pentru extrasele emise în perioada 24 martie – 23 aprilie 2020. Amânarea se face atât pentru plata ratei, în cazul cardurilor de credit care au această opțiune, cât și pentru suma minimă obligatorie. Clienții pot rambursa suma în acest interval de 30 de zile dacă își doresc și dacă situația financiară le permite, sau pot aștepta extrasul următor când se va actualiza obligația de plată a acelei luni.
- Extinde cu 30 de zile perioada de grație pentru plata noilor cumpărături. Astfel, toate achizițiile făcute cu plata integrală, fără rate, după data de 24 martie vor beneficia de dobânda zero în perioada de grație extinsă.
- Pentru cardurile de credit cu plata în rate, extinde numărul ratelor fără dobândă de la 6 la 18. Extinderea se aplică pentru toate cumpărăturile făcute la comercianții (magazine fizice sau online) de oriunde din lume, din 24 martie până pe 31 mai 2020. Clienții pot alege opțiunea de rate extinse chiar în momentul plății sau, ulterior, printr-un simplu SMS. Astfel își pot planifica mai eficient bugetul și eșalona cheltuielile pe o perioadă mai lungă.
CEC Bank
CEC Bank a anuntat ca este pregatita sa sustina amanarea pentru 30 de zile a platii ratelor acordate persoanelor fizice. Masura se va aplica automat tuturor clientilor care nu dispun in conturile deschise la Banca, la data scadentei, de sumele aferente platii ratelor la credite si limite de credit prin carduri, fara a fi necesare demersuri suplimentare. Masura este valabila pentru toate creditele: pentru locuinte, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.
Astfel, clientii persoane fizice vor putea sa-si plateasca ratele oricand, in termen de maximum 30 de zile de la scadenta. Pentru perioada de amanare de 30 de zile, nu se vor aplica penalitati, iar clientii nu vor fi raportati la Biroul de Credit. Durata contractului va ramane neschimbata, deci nu va fi necesara semnarea unor acte aditionale.
Referitor la persoanele juridice care se confrunta cu dificutati economice, de natura suspendarii activitatii sau reducerea acesteia, CEC Bank recomanda acestora sa contacteze Client Manager-ul lor cand se confunta cu probleme, iar banca va cauta solutii personalizate, tartand cu celeritate fiecare sitatie in parte.
Banca a pus la dipozitie si un telefon pentru a oferi orice detalii clientilor sai (Serviciul suport clienti la numarul de telefon 0.800.800.848)
Sursa:www.cec.ro
Garanti Bank
Pentru personae fizice Garanti Bank a anuntat ca in cazul creditelor ipotecare sau de nevoi personale ofera posibilitatea clientilor persoane fizice sa solicite amanarea platii ratelor pana la 3 luni de zile.
Banca nu a anuntat perioada maxima de amanare a platii ratelor in cazul persoanelor juridice, acestea fiind invitate de catre banca sa isi discute situatia in caz de nevoie.
Sursa:https://www.forbes.ro/clientii-persoane-fizice-ai-garanti-bbva-pot-amana-ratele-cu-trei-luni-155997
https://www.facebook.com/GarantiBBVARomania/
ING Bank
Pentru Clientii persoane fizice, cu credite de nevoi personale sau credite imobiliare care sunt afectati de pandemia Covid-19 si care solicita in mod direct masuri de sprijin, banca ING, va aplica amanarea platii ratelor pana la 2 luni, iar durata creditului va fi extinsa in concordanta, pentru a se putea pastra acelasi nivel al ratelor lunare.Clientii care au nevoie sa apeleze la aceasta optiune, ING ii invita sa contacteze banca via email: contact@ing.ro
In cazul IMM-urilor (intreprinderi mici si mijlocii) dar si in cazul micro-companiilor, banca ING va implementa aprobarea reinoirii pe trei luni a facilitatilor de finantare a capitalului circulant.
Aceasta masura se aplica clientilor cu scadenta la facilitatile de credit in urmatoarele trei luni si care nu se afla deja intr-un process de remediere sau de restructurare a creditelor existente.
De asemenea dat fiind contextual Covid-19, referitor la informarea trimisa IMM-urilor in data de 11.03.2020, privind modificarea comisioanelor percepute comerciantilor pentru incasarile la POS de la 1 aprilie 2020, banca ING a decis amanarea cu trei luni a implementarii acestei masuri.
Sursa:Forbes Romania
OTP Bank
In cazul clientilor persoane fizice care detin credite de nevoi personale, cu sau fara ipoteca sau credite ipotecare, inclusiv Prima Casa, acordate inainte de 20.03.2020, OTP Bank ofera posibilitatea platii ratelor la scadenta sau oricand ulterior pana la data de 29 mai 2020, fara a fi trecuta la restanta si fara penalitati de intarziere.
In cazul in care clientul nu poate asigura in contul curent disponibilitatile necesare achitarii celor 2 sau 3 rate scadente in aceasta perioada prin intermediul operatiunilor de la distanta, atunci clientul nu va acumula openalitati si nici nu va fi inregistrat cu zile de intarziere pentru respectivele sume.
Daca o persoana se afla in imposibilitatea de plata integrala a ratelor acumulate in aceasta perioada, trebuie sa se adreseze din timp bancii, pentru a se cauta solutii optime.In caz contrar, clientul va fi pus in intarziere incepand cu prima scadenta lunara ulterioara datei de 29.05.2020, pentru toate sumele neachitate si acumulate pana la acel moment.
Persoanelor juridice afectate de situatia economica OTP Bank ofera masuri persoanlizate in functie de nevoile fiecarui client.
Pentru clientii cu disponibilitati in cont debitarea va opera in mod automat, nefiind necesare efectuarea unor demersuri suplimentare.
Sursa:https://otpbank.ro/ro/despre-otp-bank/stiri-si-evenimente/covid-19-intrebari-si-raspunsuri
UniCredit Bank
In functie de solicitarea clientilor persoane fizice, precum si de situatia pe care o parcurg, UniCredit a adoptat masuri care pot presupune inclusiv amanarea ratelor la credite. In acest scop clientilor care trec printr-o situatie dificila li se pune la dispozitie un numar de telefon cu ajutorul caruia pot sa contacteze UniCredit, de luni pana vinery intre 09.00-17.00-021.200.20.80
Pentru clientii IMM cu facilitati de credit in derulare si care sunt temporar afectati de Covid-19 si vor solicita suport, UniCredit a implementat un flux rapid de decizie prin care sa se gaseasca intr-un mod cat mai rapid cea mai buna solutie.
Sursa: https://www.unicredit.ro/ro/persoane-fizice/Diverse/covid-19.html
Alpha Bank
Legat de solutii de amanarea a platii creditului de catre clientii persoane fizice dat de contexul pandemiei cu Covid-19, banca Alpha Bank pune la dispozitia clientilor persoane fizice care se afla in carantina un email si un telefon la care pot fi contactati: info@alphabank.ro sau 0800 825 742. In aceasta situatie, banca va incerca sa idendificea cea mai buna solutie de sprijin, adaptata situatiei concrete in care se afla clientul.
Sursa: https://www.alphabank.ro/informatii-covid-19
Ramane sa vadem cum se vor realiza in concret aceste facilitati propuse de banci, acum dupa adoptarea Ordonantei .
Comenteaza